Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Katarzyna Terczyńska
Pokój 27 tel.: 61 44 77 281 wew. 22, 697 873 203
mienie@opalenica.pl
-
sprzedaż mieszkań komunalnych i lokali użytkowych,
-
sprawy pierwokupu,
-
zarządzanie obiektami użyteczności publicznej i budynkami, w których znajdują się mieszkania komunalne i lokale użytkowe,
-
komunalizacja mienia,
-
koordynacja działalności inwestycyjnej, modernizacyjnej i remontowej w obiektach stanowiących majątek gminy,
-
nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom, nadawanie i weryfikacja nazw ulic i miejscowości
Główny specjalista ds. gospodarki nieruchomościami
Agnieszka Czekalska
Pokój 28 tel.: 61 44 77 281 wew. 37, 697 873 219
grunty@opalenica.pl, grunty2@opalenica.pl
uchwała Rady Miejskiej w Opalenicy Nr XII/95/2011 z dnia 04.11.2011 r. w sprawie ustalenia bonifikat udzielanych przy przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
Inspektor ds. gospodarki mieszkaniowej
Małgorzata Jachimska
Pokój 28 tel.: 61 44 77 281 wew. 52, 697 873 219
- przygotowanie umów i zmian do umów,
- aktualizacja numeracji lokali i budynków będących własnością gminy,
- remonty i przeglądy budynków i lokali mieszkalnych,
- realizacja planów wykwaterowania najemców,
- utrzymanie porządku i czystości w budynkach i pomieszczeniach użytku wspólnego,
- przyjmowanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego z zasobu gminy oraz przygotowanie ich do weryfikacji przez Społeczną Komisję Mieszkaniową w Opalenicy;
- sporządzanie sprawozdań dotyczących ruchu mieniem;
- prowadzenie całości spraw związanych z przekształceniem użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gminnych na rzecz użytkowników wieczystych będących osobami fizycznymi lub prawnymi;
- naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste;
- przyjmowanie wniosków w sprawie udzielenia bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego oraz w sprawie zwrotu udzielonej bonifikaty.
- naliczanie czynszu i innych opłat związanych z najmem lokali oraz użytkowaniem budynków mieszkalnych i gospodarczych,
- wystawianie faktur najemcom lokali komunalnych i rozliczanie wniesionych opłat,
- wystawianie faktur i faktur korygujących za najem lokali użytkowych, sal wiejskich, garaży i gruntów, za użytkowanie wieczyste gruntów, za dzierżawę urządzeń kotłowni, sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków, za dzierżawę gruntów przeznaczonych na cele rolnicze, a także faktur za sprzedaż działek i mieszkań,
- rozliczanie dodatków mieszkaniowych przyznanych najemcom lokali mieszkalnych, pozostających w dyspozycji Gminy,
- kontrola opłat za lokale mieszkalne, znajdujące się we wspólnotach mieszkaniowych,
- okresowe rozliczanie opłat za media dla budynków i poszczególnych lokali,
- prowadzenie szczegółowej ewidencji zasobów lokalowych.